استنلس استیل

استیل بگیر خوب است یا نگیر ؟

استیل بگیر خوب است یا نگیر
استیل بگیر خوب است یا نگیر

استیل بگیر خوب است یا نگیر؟

فولاد زنگ نزن که در بازار ایران با عنوان استیل شناخته می شود در آلیاژهای مختلف تولید می شود , نکته مشترک بین تمام ورق ها و قطعات استیل مقادیر بالای نیکل و کروم می باشد ؛ در ترکیبات شیمیایی فولاد حضور این دو عنصر شیمیایی خاصیت مقاومت به خوردگی ایجاد می کند انواع استیل در گیردهای مختلف تولید می شود پر استفاده ترین آنها سری 300 و 400 می باشد سری 300 به استیل نگیر معروف بوده و سری 400 به استنلس استیل بگیر معروف است هر سری از این گرید ها کاربرد خاص خود را دارند یکی از سوالات رایج کاربران این است که استیل بگیر خوب است یا نگیر ؟ تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده های استیل با انواع حفاظ بانکی ، حفاظ نرده راه پله ، حفاظ استخری و…. سایر حفاظ های سفارشی در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • آلیاژهای استیل بگیر
  • آلیاژهای استیل نگیر
  • ویژگی های استیل بگیر
  • ویژگی های استیل نگیر
  • استیل بگیر خوب است یا نگیر ؟
  • آیا استیل بگیر زنگ می زند ؟
  • معایب استیل بگیر
  • تفاوت قیمت استیل بگیر و نگیر

طرح های جدید حفاظ بانکی استیل

 آلیاژهای استیل بگیر

آلیاژ 410 :

از مهم ترین ویژگی های استیل سری 410 خاصیت مغناطیسی داشتن بوده که موجب شده این نوع به استیل بگیر معروف باشدمقدار کروم در این نوع بیشتر از نوع نگیر و مقدار نیکل آن کمتر از سری 300 است در بین استیل های نگیر این سری کمترین قیمت را دارد .

استیل 420 :

این سری به دلیل پایداری فاز مارتنزیت سختی و مقاومت به سایش بالایی دارد همین امر نیز موجب شده تا از آن برای ساخت قیچی , چاقو و… استفاده شود این گرید نسبت به استیل 410 قیمت بیشتری دارد .

استیل 430 :

بالاترین قیمت در میان استیل بگیر را استیل 430 دارد ؛ قابلیت حرارتی این آلیاژ آن را مناسب مصارف مختلف اعم از ساخت بدنه برخی لوازم خانگی می کند .

 آلیاژهای استیل نگیر :

استیل 304 :

استیل سری 304 دارای 8 درصد کروم و 18 درصد نیکل می باشد این نوع در بازار با نام 8-18 نیز شناخته می شود, این نوع بیشترین کاربرد در صنایع مختلف را داشته و در دو نوع پر کربن و کم کربن ساخته می شود حرف L میزان کم کربن در این استیل را نشان می دهد که ان را نیز برای جوشکاری مناسب می کند .

استیل سری 316 :

این دسته از استیل نگیر مانند سری 304 در نوع کم کربن تولید شده و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد وجود مقدار کم مولیبدن موجب شده تا سایل 316 در محیط های کلرایدی و شیمیایی یا حاوی اسیدهای خورنده مقاومت بالایی داشته باشد و قیمت آن نیز بیشتر از سری 304 شود .

کجا پله استخری تولید میکنند ؟ 

استیل سری 321 :

این گرید را می توان نوع تیتانیوم دار سری 304 بر شمرد به دلیل وجود تیتانیوم در ساختار این نوع مقاومت به خوردگی مرزدانه ای ان نیز بهبود یافته است و قیمت ان نیز نسبت به سری 304 و 316 بیشتر می باشد .

ویژگی های استیل بگیر

  • خاصیت مغناطیسی دارند .
  • مقاومت کمتری نسبت به خوردگی دارند .
  • جوش پذیری و شکل پذیری آنها دشوار تر است .
  • مقاومت بسیار بالایی دارند .
  • خاصیت ضربه ای کمتری دارند .

ویژگی های استیل نگیر

  • غیر مغناطیسی هستند .
  • شکل پذیری مطلوب و جوشکاری آسانی دارند .
  • در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارند
  • مقاومت آنها نسبتا متوسط است .

استیل بگیر خوب است یا استیل نگیر ؟

در خصوص اینکه استیل بگیر خوب است یا نگیر ؟ باید گفت این دو استیل به ریزساختار فلز اشاره دارد ؛ ریزساختار بسیاری از خصوصیات مکانیکی و فیزیکی یک فلز را تعیین می کند همین امر نیز موجب می شود که استیل نگیر مقاومت بالایی داشته باشد ؛ اما خصوصیات ضربه ای مناسب , شکل گیری و جوشکاری آنها آسان تر از استیل نگیر است , استیل بگیر دارای مقاومت و خاصیت ضربه کمتری است شکل پذیری و جوشکاری آنها دشوارتر از نوع نگیر بوده مغناطیسی هستند و از مقاومت به خوردگی پایین تری برخوردار می باشند محتوای پایین آلیاژ آنها این مفهوم را می رساند که با توجه به شرایط موجود می توانند هزینه کمتری را داشته باشند .

آیا استیل بگیر زنگ می زند ؟

اینکه استیل بگیر خوب است یا نگیر ؟ گفتیم که استیل بگیر خاصیت مغناطیسی داشته و از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است دوگرید پر طرفدار سری استیل بگیرسری 304 و 316 است وجود 2 تا 5 درصد مولیبدن موجب می شود تا سری 316 مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته باشد اما در رابطه با این سوال که آیا استیل زنگ می زند باید گفت بله در شرایط خاص زنگ زده و خورده می شود .اما در رابطه با اینکه کدامیک بهتر است بسته به کاربرد و نیاز شما دارد هنگامی که مورد مصرف شما از ورق استیل مشخص شود باید ببینید چه ویژیگ هایی برای شما در اولویت قرار دارد وچقدر قصد هزینه کردن آن را دارید سپس گرید مناسب را انتخاب کنید

معایب استیل بگیر

از جمله مواردی که موجب می شود انتخاب خریدار سمت استیل بگیر نباشد این است که این نوع استیل در برابر رطوبت دچار زنگ زدگی می شود و در محیط های اسیدی واکنش نشان می دهد .

تفاوت قیمت استیل بگیر و نگیر

قیمت ورق های استیل بگیر نسبت به ورق های استیل نگیر اختلاف کمی دارند و در دسته بندی کلی نوع بگیر کاربردی تر است از آنجا که ورق های استیل نگیر مقدار نیکل بیشتری در ساختار خود دارند به طور معمول قیمت آنها نیز از استیل بگیر بیشتر است .

تولید و نصب حفاظ استخری
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *