استنلس استیل

استیل 316 و اسید سولفوریک

نرده استیل
راه پله استیل

استیل 316 و اسید سولفوریک

استنلس استیل بر خلاف فولاد های معمولی در برابر رطوبت و عوامل فرسایش زا از خود واکنش نشان نمی دهند و همچنان کیفیت ظاهری و استحکام خودررا حفظ می نماید و این امر دلالت بر عناصر به کاررفته  مانند کروم , نیکل , کربن و…در این آلیاژ می باشد که شبیه به پوششی عایق مانند  از قطعات حفاظت می نماید و آن را در مقابل خوردگی و فارسایش حفظ می کند استنلس استیل در دسته های مختلف مارتنزیتی , آستنیتی , فریتی و دوبلکس طبقه بندی می شود و در هر کدام نیز گرید های مختلف وجود دارد پر استفاده ترین فولاد زنگ نزن در دسته آستنیتی و سری 300 قرار دارد و در این سری نیز گرید 304 و 316 پر کاربردترین سری در مارتنزیتی می باشد در ادامه به مشخصات استیل سری 316 وبه میزان مقاومت آن در برابر اسیدسولفوریک و در کل به استیل 316واسیدسولفوریک بیشتر می پردازیم .

  • مشخصات استیل 316 چیست ؟
  • عملیات حرارتی استیل 316 چگونه است ؟
  • مقاومت به خوردگی استیل 316
  • استیل 316 و اسید سولفوریک
  • کاربرد استیل سری 316
  • قیمت خرید استیل 316

نمونه کارهای نرده استیل 316

مشخصات شیمیایی استیل 316 چیست ؟

استیل 316 در دسته مارتنزیتی قرار داشته و خاصیتی غیر مغناطیسی دارد عناصر تشکیل دهنده آن شامل 16 تا 18 درصد کروم , 10 تا 14 درصد نیکل , 2 تا 3 درصد مولیبدن , 2 درصد منگنز , 045/ فسفر , 030/ گوگرد , 75 درصد سیلسیم , 10 درصد نیتروژن و آهن متعادل می باشد .

عملیات حرارتی استیل 316 چگونه است ؟

این گرید از استیل توسط عملیات حرارتی سخت نمی شوند و عملیات حرارتی آنیل فولاد زنگ نزن سری 316 , نیز تا دمای 1149 درجه سیلسیوس حرارت داده و به سرعت سرد شدن می باشد .

مقاومت به خوردگی استیل 316

استیل سری 316 نسبت به سری 304 از میزان کروم بالایی برخوردار می باشد و همین امر دلالت بر مقاومت بالاتر آن می باشد اما تنها میزان کروم باعث داشتن خاصیت ضد خوردگی در این سری از استنلس استیل نمی شود عنصری که باعث مقامت آن در برابر خوردگی شده است وجود حداقل 2 درصد مولیبدن می باشد همین امر باعث مقاومت بالای استیل سری 316 در برابر حرارت و مقاومت در برابر خورندگی و تماس با اسید های خورنده از قبیل اسیدسولفوریک , اسید هیدروکلیک اسید استیک , اسید فورمیک , اسید تانتاریک , کلریدهای سولفات و آلکالین بالا می باشد .

استیل 316 و اسید سولفوریک

اسید سولفوریک ماده ای معدنی و بسیار قوی بوده که در گازهای خروجی آتشفشان وجود داشته و با هر مقادیری  در آب حل می شود این نوع اسید میل ترکیبی زیادی به آب دارد به طوری که در واکنش با سایر مواد هیدروژن و اکسیژن آنها را به صورت آب جدا می کند اسید سولفوریک از خورندگی بالایی برخوردار بوده و با فلزات به سرعت واکنش نشان می دهند مقاومت استیل 316 و اسید سولفوریک به دلیل وجود مولیبدن بسیار بالا می باشد و این نوع اسید خورنده نمی تواند خوردگی روی استیل 316 ایجاد کند .

کاربرد استیل سری 316

همانطور که اشاره شد مقاومت استیل 316 و اسید سولفوریک که اسیدی خورنده می باشد به دلیل وجود مولیبدن در برابر حفره ای شدن مقاومت به خوردگی بالایی دارد از این سری استیل اکثرا در ساخت تجهیزات شیمیایی , در صنایع نفت , گاز و پتروشیمی و سیالات خورنده , محیط های دریایی  شور و آب های شیرین ودر ساخت بسیاری موارد و محصولات دیگر که مقاومت در برابر خوردگی حرف اول را می زند مورد استفاده قرار می گیرند .

قیمت خرید استیل 316

ورق استیل سری 316 در ضخامت های مختلف 5/ تا 200 میل و درابعاد های متفاوت از آنجا که ضخامت ها و ابعاد متفاوت می باشند  قیمت ها نیز با یکدیگر فرق دارند از طرفی هم بازار آهن و فولاد با نوسان همراه بوده و هر چندساعت یکبار به روز می شوند . برای اطلاع از قیمت ها با ما تماس بگیرید .

نمونه کارهای نصب شده حفاظ استیل 316

موفق و پیروز باشید

گروه تولیدی تکنو استیل

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *