مقالات مرتبط با فلز

روش تشخیص استیل از آلومینیوم

روش تشخیص استیل از آلومینیوم
روش تشخیص استیل از آلومینیوم

روش تشخیص استیل از آلومینیوم

آلومینیوم و استیل با هم شباهت های زیادی دارند در نگاه اول برخی خواص آلومینیوم و استیل شبیه هم است اما این دو فلز با هم تفاوت هایی دارد استیل و آلومینیوم نه تنها از لحاظ ویژگی بلکه از لحاظ رنج قیمت نیز با یکدیگر متفاوت بوده و از یکدیگر قابل تمایز می باشند به همین علت روش تشخیص  استیل از آلومینیوم بسیار حائز اهمیت است تا بتوان با اطمینان اقدام به خرید نمود . تکنو استیل تولید کننده انواع حفاظ نرده استیل ضد زنگ با طرح های جدید حفاظ بانکی ، حفاظ تراس ، نرده راه پله و…. در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید  ویا همراه ما باشید با :

  • روش تشخیص استیل از آلومینیوم
  • 6 تفاوت مهم استیل و آلومینیوم
  • راهنمای خرید استیل اصل از آلومینیوم

طراحی و ساخت حفاظ بانکی استیل

روش تشخیص استیل از آلومینیوم

تشخیص با استفاده از قطره :

از جمله روش تشخیص استیل از آلومینیوم استفاده از قطره های شیمیایی با نام موریاتیک اسید یا هیدروکلریک اسید می باشد ؛ این قطره به طور قطعی آلیاژ استیل را از آلومینیوم تشخیص می دهد ؛ برای استفاده یک قطره روی فلز بریزید و بدون اینکه ان را پخش کنید نیم ساعت یا 40 دقیقه قطره را از روی صفحه فلز پاک نمایید اگر روی صفحه اثر گذاشت و آلیاژ تغییر رنگ داد بدین مفهوم است که متریال مورد نظر استنلس استیل است .

تشخیص با استفاده از آهنربا :

یکی دیگر از راه های تشخیص آلومینیوم از استیل استفاده از آهنرباست ؛ زیرا استنلس استیل به دلیل وجود نیکل در آن جذب اهنربا نمی شود اما با این حال در میان انواع فولادهای زنگ نزن نوعی استیل وجود دارد که جذب اهنربا می شود بنابراین از این روش نمی توان برای همه استیل ها استفاده نمود .

تولید و نصب پله استیل ضد زنگ

تشخیص از لحاظ نسبت استحکام به وزن :

به طور کلی آلومینیوم استحکام پایین تری نسبت به استنلس استیل دارد همچنین وزن آلومینیوم 30 درصد وزن استنلس استیل می باشد به همین دلیل نسبت استحکام به وزن متریال آلومینیوم بیشتر است .

تشخیص از روی ظاهر :

فلز استیل و آلومینیوم از لحاظ ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند ؛ بنابراین دیگر روش تشخیص استیل از آلومینیوم توجه به ظاهر آنهاست ؛ هنگام کار با آلومینیوم متوجه رنگ خاکستری همراه با بافت کدر آن می شوید ,از طرف دیگر استنلس استیل ظاهری براق و چشم نواز دارد و اغلب رنگی دارد که بیشتر مایل به نقره ای است تا خاکستری .

6تفاوت مهم استیل و آلومینیوم

تفاوت از لحاظ هزینه :

قیمت استیل و آلومینیوم بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود اما در کل آلومینیوم قیمت بالاتری نسبت به استیل دارد .

تفاوت از لحاظ مقاومت به خوردگی :

فلزی آلومینیوم و استیل هر دو به دلیل وجود عنصر کروم در آنها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند به ویژه آلومینیوم که نیاز به هیچ نوع رنگ , خراش و سایش ندارد .

تفاوت از لحاظ انعطاف پذیری :

آلومینیوم خاصیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به فولاد دارد ؛ فلز استیل سخت و انعطاف پذیر بوده و نمی توان آن را در همان حد شدید آلومینیوم بدون پارگی و ترک خوردن در حین فرآیند چرخش رساند .

تفاوت از لحاظ هدایت الکتریکی :

هدایت الکتریکی استیل کمتر از آلومینیوم است به همین علت از آلومینیوم در سیستم های تهویه و رادیاتور خودرو استفاده می شود .

تفاوت از لحاظ روش تولید :

دو روش اصلی تولید آلومینیوم شامل فرآیند بایر برای پالایش سنگ معدن بوکسیت برای به دست آوردن اکسید آلومینیوم و فرآیند هال –هروولت ذوب اکسید آلومینیوم برای آزاد سازی آلومینیوم خاص می باشد اما در مقابل فولاد از سنگ آهن که ترکیبی از آهن , اکسیزن می شود سنگ آهن با دیگر مواد معدنی است ساخته می شود , استفاده از دو فآیند مختلف به فولاد تبدیل می شوند این دو فرآیند شامل مسیر کوره بلند و نیز مسیر کوره قوس الکتریکی است .

تفاوت از لحاظ قابلیت جوشکاری :

آلومینیوم حرارت را سریع تر پخش نموده و ان را به کل قطعه پخش می کند اما سرعت پخش گرما توسط استنلس استیل کمتر است به همین دلیل در هنگام جوشکاری غیر اصولی آلومینیوم هزینه بیشتری روی دست شما می گذارد جوشکاری آلومینیوم نیاز به حساسیت بالا دارد و جوش آلومینیوم نسبت به استیل نیاز به تخصص و لوازم تخصصی ویژه ای خواهد داشت .

راهنمای خرید استیل اصل از آلومینیوم

در وهله اول برای خرید استیل اصل از آلومینیوم باید به فروشگاه های معتبر مراجعه نموده و این محصول را با ضمانت نامه تهیه نمود و هنگام خرید استنلس استیل به جنس , وزن و ظاهر محصول توجه نمود .

طرح های جدید نرده استیل آپارتمانی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *