مقالات مرتبط با فلز

پوشش لوله اپوکسی

پوشش لوله اپوکسی
پوشش لوله اپوکسی

پوشش لوله اپوکسی

رنگ های اپوکسی , رنگ های گرماسخت یا ترموست می باشند که از واکنش شیمیایی رزین اپوکساید با هاردنرهای پلی آمید ویا پلی آمین به دست می آیند و به دلیل خواص گوناگون طیف گسترده ای از تولیدات رنگ صنعتی را به خود اختصاص داده اند ؛ رنگ های اپوکسی با خاصیت مقاومت الکتریکی فوق العاده و چسبندگی بالا و مقاومت شیمیایی و گرمایی و مقاومت الکتریکی بسیار خوب نسبت به اکثر رزین ها موجب شده است تا انتخابی بسیار مناسب برای رنگ کردن لوله های فولادی محسوب شود ؛ پوشش لوله اپوکسی , لوله را در برابر شرایط محیطی و خوردگی حفظ کرده و به لوله طول عمر بالا می دهد . تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده های استیل با طرح های روز حفاظ ضد زنگ استیل در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • انواع پوشش داخلی لوله
  • پوشش لوله اپوکسی چیست ؟
  • مزایا و معایب پوشش اپوکسی لوله
  • نحوه پوشش اپوکسی نمودن لوله آب شرب
  • برخی استاندارد پوشش داخلی لوله های فولادی

طرح های جدید نرده استیل

انواع پوشش داخلی لوله

  • پوشش FBE یا اپوکسی یا اتصال گدازی
  • پوشش های پرک شیشه ای
  • پوشش پلی اتیلن

پوشش لوله اپوکسی چیست ؟

رنگ یا همان پوشش لوله اپوکسی قابلیت چسبندگی بسیار بالایی داشته و برای حفظ لوله در برابر خوردگی و شرایط محیطی همچنین افزایش طول عمر لوله کاربرد دارد ؛ پوشش اپوکسی لوله به شکل پوشش خارجی fbe و اپوکسی داخلی لوله های فولادی اجرا می شود ؛ این پوشش به شکل پودر جامد و بدون نیاز حلال بوده و با پاشش بر سطح لوله فولادی داغ ذوب می شود و به سطح آن می چسبد پوشش اپوکسی لوله دارای ویژگی هایی مانند سختی یا چقرمگی بالا , اتصال عرضی محکم و مقاومت بالا در برابر حرارت و عوامل شیمیایی می باشد .

مزایا و معایب پوشش اپوکسی لوله

پوشش داخلی لوله اپوکسی مانعی فوق العاده در برابر آلودگی ها و ذراتی که ممکن است از لوله به آب منتقل شود ایجاد می کند ؛ اپوکسی ماده ای ایمن و با دوام بوده که تخمین زده می شود بتواند تا بیش از 60 سل عمر نماید ؛ این پوشش مانعی بین آب و لوله بوده که خوردگی را از بین می برد و لوله در برابر آلودگی آب های زیرزمینی , مواد شیمیایی , رطوبت و دیگر مواد محافظت کرده همچنین احتمال نشت های آینده به شکل قابل توجهی کاهش می یابد .

معایب پوشش لوله اپوکسی چیست ؟

از مهم ترین نقاظ ضعف پوشش لوله اپوکسی می توان به عملکرد پایین در برابر عوامل مکانیکی و محیط های مرطوب اشاره نمود برای رفع این مشکل در صورت بروز آسیب های فیزیکی و نیز عوامل مکانیکی به سطح پوشش خارجی این لوله بیشتر از لایه محافظ پلی اتیلن و نیز پوشش کامپوزیت استفاده می شود از طرفی نیز رزین اپوکسی باید توسط فرد ماهر اجرا شود زیرا اگر فرد فاقد صلاحیت اجرا باشدنه تنها کارایی لازم را نداشته بلکه شرکت بیمه نیز مسئولیت پرداخت خسارات احتمالی را به عهده نمی گیرد .

جدیدترین طرح های حفاظ بانکی

نحوه پوشش اپوکسی نمودن لوله آب شرب

در ابتدا سیستم را به طور کامل از آب تخلیه نموده و رطوبت باقیمانده نیز باید توسط هوای خشک و گرم خشک شود ؛ سپس آثار خوردگی و زنگ زدگی توسط سند بلاست از بین برود سپس پوشش اپوکسی بر روی لوله پاشیده شده و این پوشش کاملا سطح لوله در بر گیرد این پوشش مانعی بین آب و لوله ایجاد نموده و از لوله در برابر عوامل محیطی مانند مواد شیمیایی , رطوبت و.. محافظت می کند .

برخی استاندارد پوشش داخلی لوله های فولادی

استاندارد آماده سازی سطح داخلی یا خارجی لوله :

استانداردهای 8501-3 iso 8501-1 , ISO 8501-2 , ISO

استانداردهای پوشش پلی اتیلن سه لایه :

استانداردهای 49710 , AWWA C215 DIN 30670, EN 10288 , UNI 9099 , NFA

استاندارد پوشش خارجی اپوکسی لوله :

استانداردهای EN 10289 , AWWA C210 , NFA 49709

استاندارد پوشش داخلی اپوکسی لوله :

استانداردهای API RP 5L2 EN 10289 , AWWA C210 , NFA 40709

استاندارد پوشش داخلی FBE لوله :

استانداردهای AWWA C213 , API 5L7

تولید و نصب پله استیل ضد زنگ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *