مقالات مرتبط با فلز

اکسیداسیون چیست ؟

اکسیداسیون چیست ؟
اکسیداسیون چیست ؟

اکسیداسیون چیست ؟

اکسیداسیون یا اکسایش نوعی واکنش بوده که در آن اتم یا ترکیبی یک یا چند الکترون از بین می رود این امر تبدیل یک جسم آلی به جسمی دیگر بوده که ساختمان ملکولی آن تغییر نکرده باشد ؛ این واکنش با افزایش اکسیژن همراه بوده و به تنهایی رخ نمی دهد و همزمان با واکنش کاهش رخ می دهد , به همین دلیل نمی توان آن را واکنشی مستقل بر شمرد , برای اینکه واکنش کامل شود می توان واکنش اکسیداسیون و واکنش کاهش را به عنوان دو نیم واکنش در کنار هم قرار دارد برای انجام اکسایش نیاز به یک عامل اکسنده است در واقع عامل اکسنده در واکنش اکسیایش یک پذیرنده الکترون می باشد . تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده های ضد زنگ با طرح های جدید نرده حفاظ استیل در خدمت شماست . جهت مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • اکسیداسیون و احیا چیست ؟
  • انواع فرآیند اکسایش پیشرفته از لحاظ رادیکال
  • مزایا و معایب اکسیداسیون پیشرفته چیست ؟
  • ردوکس چیست ؟

طراحی و ساخت انواع حفاظ بانکی استیل

اکسیداسیون و احیا چیست ؟

واکنش اکسیداسیون یا اکسایش  واکنشی است که در آن حالت اکسید شدن اتم ها در پی واکنش متغیر می شود و واکنش دهنده در طی یک واکنش الکترون های خود را از دست می دهد ؛ لازم به ذکر است که واکنش اکسایش  و اکسایش و احیا با هم صورت گرفته و از هم جدا نیستند اما می توان اکسایش را به تنهایی و کاهش را به تنهایی به عنوان نیم واکنش مد نظر قرار داد در واقع این دو نیم واکنش با هم رخ داده و واکنشی کامل شکل میگیرد ؛ اما در تعریف احیا باید گفت هنگامی که یک واکنش دهنده در طی یک واکنش الکترون ها را جمع می کند به آن احیا گفته می شود , هنگامی که فلزات با اسید واکنش می دهند این یک اتفاق رایج می باشد .

انواع فرآیند اکسیداسیون پیشرفته از لحاظ نوع رادیکال

  • ترکیب رادیکال
  • افزودن رادیکال
  • انتقال الکترون
  • تجزیه هیدروژن

مزایا و معایب اکسیداسیون پیشرفته چیست ؟

مزایای اکسایش پیشرفته :

سرعت واکنش سریع :

مولکول OH به علت پتانسیل اکسایش زیاد و ماهیت غیر انتخابی آن, سریع ترین میزان واکنش همه اکسیداسیون های مورد استفاده در تصفیه آب و فاضلاب را دارا می باشد این واکنش های سریع موجب زمان نگهداری بسیار کم تر از دیگر فرآیندهای تصفیه معمولی می باشد .

تولید و نصب پله استخری ضد زنگ

زباله ها را برای تصفیه بیشتر متمرکز نمی کند :

محلول های تصفیه موجب افزایش غلظت آلاینده های زباله می شود به این دلیل که فقط آب تمیز را از ترکیب آلاینده جدا می کنند به علاوه AOP به شکل مستقیم با آلاینده ها واکنش نشان داده و انها را به ترکیبات غیر مضر کاهش می دهد بدین ترتیب این فرآیند غلظت آنها را در پساب کاهش می دهد .

تولید لجن مانند فرآیندهای شیمیایی وجود ندارد :

این فرآیند با انتقال آلاینده ها به مرحله دیگر آب و فاضلاب را تصفیه نکرده و دیگر فرآیندهای تصفیه مواد جامد مانند لجن ایجاد می کنند که باید فیلتر شوند و به شکل جدا گانه با آنها برخورد شود .

می توانند به عنوان ضد عفونی کننده عمل کنند :

به ویژه هنگامی که از ضد عفونی با اشعه ماوراء البنفش استفاده می شود قدرت اکسایش سیستم های AOP موجب می شود آنها این قابلیت را داشته باشند که به عنوان یک مرحله ضد عفونی برای هر عامل بیماری که ممکن است در آب باشد عمل کنند .

معایب اکسایش پیشرفته چیست ؟

معمولا به هزینه های عملیاتی و نگهداری بالایی نیاز دارندشاید بزرگترین عیب در روند AOP هزینه بالای ان باشدمهم ترین آنها هزینه بهره برداری و نگهداری از منابع و مواد شیمیایی مورد نیاز برای سیستم عملکردی است .

ردوکس چیست ؟

واکنش های اکسایش ( Oxidation ) و کاهش یا احیاء (Reduction ) در سطح الکترودها صورت میگیرد این واکنش ها به واکنش های ردوکس نیز معروف هستند در واقع خلاصه Reduction-Oxdation است .

تولید کننده پله استیل ضد زنگ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *