اخبار فلزات

نمای فریم لس چیست ؟

نمای فریم لس چیست ؟
نمای فریم لس چیست ؟

نمای فریم لس چیست ؟

با استفاده از نمای فریم لس علاوه بر اینکه می توان چشم اندازی وسیع از پیرامون محیط ساختمان را داشت می توان از نور و روشنایی فضا استفاده حداکثری را برد همچنین استفاده از شیشه دو یا سه جداره نیز عایق صوتی و حرارتی ایجاد می کند . گروه تکنو استیل ارائه کننده طرح های مدرن نرده شیشه ای ، درب استیل و انواع حفاظ نرده استیل ضد زنگ در خدمت شماست . برای مشاوره و استعلام قیمت با ما در تماس باشید  .

  • فریم لس چیست ؟
  • نمای فریم لس یا بدن قاب چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟
  • دلیل قیمت بالای نمای شیشه ای فریم لس چیست ؟
  • نحوه نصب نماهای فریم لس
  • انواع نماهای فریم لس

فریم لس چیست ؟

فریم لس از انواع شیشه های دوجداره بوده که در آن یکی از لایه های آن شیشه های بزرگتری در مقایسه با لایه های دیگری دارد فریملس نوعی از نمای آلومینیومی کرتین وال بوده که دید خارجی آن تنها از شیشه تشکیل شده است و به شکل دوجداره یا لمینت بر روی زیر سازی ( آهن یا آلومینیوم ) اجرا می شود .

نمای فریم لس یا بدون قاب چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

نمای فریم لس از زیباترین نماهای شیشه ای برای ساختمان های اداری , تجاری و برخی ساختمان های مسکونی مانند ویلاها محسوب شده که در آن معمولا از چهارنوع شیشه سکوریت , چند لایه لمینت , دوجداره و رفلکس استفاده می شود و شیشه های این نما حدود یک اینچ مربع ضخامت دارد, در اجرای این نما در ابتدا نیاز به زیرسازی با استفاده از مقاطع آهنی است  سپس قاب آلومینیومی ( لامل ) بر روی دیوارهای خارجی ساختمان و روی یک فریم فولادی که ازپروفیل هایی که با سایزهای متفاوت ساخته شده نصب و سپس توسط نوعی از لاستیک های مخصوص آب بندی و هوابندی می شود , در ادامه توسط لقمه های آلومینیومی متحرک شیشه بر روی آن قرار میگیرد وقتی که از بیرون به این نوع نمای ساختمان نگاه شود سازه ای یک دست و زیبا مشاهده خواهد شد و شبکه آلومینیومی دیده نمی شود .

از مهم ترین ویژگی های این نمای یکدست و زیبا می توان موارد زیر را نام برد .

  • جلوه ای زیبا با سطحی یکپارچه شیشه ای و دریافت حداکثری نور خورشید
  • مقاوم در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله
  • عایق مناسب در برابر آلودگی صوتی به دلیل استفاده از شیشه 2 تا 3 جداره
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • آب بندی خوب
  • قابلیت استفاده از بازشو مخفی در نما
  • جدا بودن سازه اصلی ساختمان از سازه نما
  • باز شدن آسان درب و پنجره های فریم لس تنها با زدن دکمه
طرح های مدرن حفاظ بانکی استیل

دلیل قیمت بالای نمای شیشه ای فریم لس چیست ؟

نمای فریم لس باید با چسب سیلیکون دوجداره سازی شود زیرا چسب های پلی سولفاید که دوجداره سازی شیشه با آن صورت میگیرد در مجاورت نور خورشید به مرور از بین می روند به همین  دلیل قیمت شیشه های این نما به علت قیمت بالاتر چسب سیلیکون در مقایسه با پلی سولفاید بیشتر خواهد بود , آببندی این نماها نیز با سلیکون های استراکچر یا چسب پلی اورتان انجام می شود که در برابر نور خورشید و آب مقاوم می باشد مواردی که ذکر شد بخشی از علت بالا بودن قیمت ساخت و اجرای این نما نسبت به نمای فیکس کپ محسوب می شود , در نمای فیکس کپ به دلیل اینکه اطراف شیشه کاور است لزومی به دوجداره سازی شیشه با چسب سیلیکون نیست .

نحوه نصب نماهای فریم لس

برای اجرای نماهای فریم لس از یکی از دو روش یو – کانال یا روش فول فریم لس استفاده می شود , در این نوع از فریم های فولادی با سایزهای مختلف استفاده می شود اما اکثرا از پروفیل هایی با اندازه 40*40 برای این نمای شیشه ای استفاده می شود ابتدا کل سطح با پروفیل های فولادی با اندازه مشخص تقسیم بندی شده و فریم های آلومینیومی در این پروفیل ها قرار میگیرد برای عایق بندی این نما از لاستیک مخصوص استفاده می شود این فریم ها به دو صورت باز شونده یا ثابت هستند و در انتهای کار نیز شیشه مورد نظر نصب می شود .

انواع نماهای فریم لس

سیستم U Channel :

این نوع ساده ترین نوع نمای شیشه ای فریم لس بوده و به دلیل داشتن اتصالات ساده و اینکه نمی تواند شیشه با ابعاد بزرگ را تحمل کند برای ساختمان های بلند مناسب نیست .

سیستم Full frameless step -unite :

در این مدل شیشه ها درون فریم قرار گرفته و پیچ و پرچم های مخصوص به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوارهای خارجی ساختمان نصب شده اند متصل می شود این نوع از مقاومت بالایی برخوردار بوده و مناسب ساختمان یا بلند مرتبه است .

ساخت و نصب انواع پله استیل 304
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *