مقالات مرتبط با فلز

گابیون چیست ؟

گابیون چیست ؟
گابیون چیست ؟

گابیون چیست ؟

در لغت گابیون به معنای قفس بزرگ است و اسم آن ریشه ایتالیایی دارد , گابیون ها از انواع تورهای فلزی  بسیار انعطاف پذیر و با کیفیت از جنس گالوانیزه گرم است از گذشته این تورهای به شکل استوانه ای یا مستطیل طراحی می شدند بدین صورت که سیم ها به شکل شش ضلعی به هم پیچیده شده و قفسی مستطیلی شکل ساخته می شود. مجموعه تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده استیل و انواع حفاظ تراس و بالکن ، درب و پنجره و راه پله میباشد . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • گابیون چیست و چه استفاده ای دارد  ؟
  • انواع مختلف گابیون ها
  • مزایا و معایب استفاده از گابیون ها
  • مشخصات گابیون های با کیفیت
  • نحوه استفاده از گابیون ها
  • قیمت گابیون ها چقدر است ؟
  • تفاوت گابیون و فنس فلزی

گابیون چیست و چه استفاده ای دارد ؟

فنس یا توری گابیون یک شبکه به هم تنیده از سیم های مفتولی بوده که به صورت استوانه ای یا مستطیل طراحی می شود سیم های این تور انعطاف پذیر و با کیفیت به صورت شش ضلعی به هم پیچیده می شود در داخلی فضای این تور فلزی سنگ ها قرار میگیرند , این محصول با توجه به شرایطی که دارد می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد و با توجه به کاربردش در ارتفاع بین 1 تا 4 متر و با مفتول های 2 , 2.5 و 3 میلی متری و نیز با چشمه های 5*6 میلی متر یا 8*10 میلیمتر ساخته می شود از جمله کاربردهای آن می توان موارد زیر را نام برد .

  • زیبا سازی فضای پارک
  • روف گاردن
  • سد سازی
  • حصار کشی باغ
  • پوشش کف آبراهه ها و احداث موج شکن ها
  • ساخت خاکریز
  • کاربرد نظامی
  • مقاوم سازی بناهای تاریخی
  • مبلمان شهری و…..

انواع مختلف گابیون ها

گابیون های سبدی :

ظاهر این فنس شبیه به سبد و یا جعبه های مکعبی است این نوع را می توان در بزرگراه ها یا راه آهن ها مشاهده کرد.

گابیون های کیسه ای :

گابیون های کیسه ای مقاومت بسیار بالایی دارند ,استفاده از این مدل توری و فنس در خانه ها کاربرد نداشته و هنگامی که محدودیت زمانی وجود دارد ساخته می شوند .

گابیون های دکوراتیو :

فنس های سنگی تزئینی در فضاهای خارجی ویلا ها و باغ ها و نیز فضای داخلی منزل برای پرورش گیاهان مورد استفاده قرار میگیرد .

گابیون های تشکی :

این نوع ظاهری پهن و ارتفاع کم داشته و مانند تشک در محل مورد نظر پهن می شوند در صورتی که به شکل پله ای استفاده شود مانع از فرسایش خاک می شود استفاده از این نوع در کانال ها مانع از سرعت تخریب آب در کانال می شود.

قیمت هر متر حفاظ درب و درب استیل چقدره  ؟

گابیون های مش :

در بین انواع گابیون ها , توری مش را می توان یکی از مستحکم ترین ها دانست به همین دلیل از آن در جاده های کوهستانی کشور که خطر ریزش کوه وجود دارد و باید مدیریت های دقیق صورت گیرد استفاده می شود , توری مش مانع از ساختار ضخیمی داشته و مانع از ورود سنگ های ریز و درشت به وسط جاده می شوند .

مزایا و معایب استفاده از گابیون ها

توری و فنس گابیون سر راه جریان آب می گذارند تا با ایجاد تکیه گاهی مستحکم جریان آب هدایت شوداین سازه به دلیل تحمل نیروی زیاد مانع از ریزش تند شیب زمین شده و مانع از فرسایش خاک می شوند و نیز استفاده از آن می توان بر طول عمر سازه بیافزاید از دیگر مزایای آن می توان به زیبایی , سهولت در نگهداری و عدم نیاز به تعمیر , نصب سریع و آسان و اینکه نوعی سیستم خنک کننده است اشاره نمود .اما این تجهیز مانند هر وسیله ای دیگر از معایبی نیز برخوردار است از جمله , اشغال فضای زیاد , نداشتن جذابیت زیاد در مناطق توریستی , نیاز به تخصص در اجرای آن و اینکه امکان عبور جانداران از بین فضای آن وجود دارد .

مشخصات گابیون های با کیفیت

  • توری از جنس فولاد درجه یک ساخته شده است.
  • توری باید گالوانیزه باشد زیرا در محیط آزاد قرارمی گیرد .
  • یک اندازه بودن همه چشمه ها نشانگر کیفیت فرآیند بافت است .
  • توری قیمت مناسبی داشته و بیش از حد ارازن نیست.

نحوه استفاده از گابیون ها

در ابتدا باید اندازه و شکل ساختار گابیونی که قصد ساختنش را دارید تعیین نموده ابعاد آن را اندازه گرفته و مشخص کنید چه مقدار مش سیم نیاز دارید در ادامه محل را از هر نوع زباله , سنگ و پوشش های گیاهی پاک نموده و مطمئن شوید که زمین تراز و فشرده است , سبد گابیون ها ساخته شده از پانل های مش و سیم هستند از اتصال سیمی برای اتصال پانل ها به هم استفاده کرده و ساختاری سبد شکل را تشکیل دهید سبد را با یک بیل یا ابزاری دیگر با سنگ , شن یا موادی که مناسب پروژه شماست پر کنید و پانل های بالایی را با استفاده از حلقه های اتصال محکم کنید در صورتی که دیوار حائی یا سازه دیگری می سازید نیاز به چند سبد گابیونی دارید آنها را با استفاده ازبند سیمی یا اتصالات دیگر به هم وصل کنید و مطمئن شوید محکم به هم وصل شده اند هنگامی که تمام سبدها در جای خود قرار گرفته می توانید پروژه را با سنگ های تزئینی , گیاهان و.. زیباتر کنید .

قیمت گابیون ها چقدر است ؟

فنس گابیون بسیار ارزان است زیرا که درصدی زیادی از آن را سنگ تشکیل داده است اما با این حال قیمت ثابتی ندارند , قیمت آنها به مواردی مانند اندازه چشمه , ارتفاع توری , قطر سیم مفتول , سنگ استفاده شده در آن و… بستگی دارد .

تفاوت گابیون و فنس فلزی

مهمترین تفاوت گابیون و توری فنس ظاهر آنها است , با نگاه به ظاهر این دو می توان تفاوت آنها را از هم تشخیص داد شکل چشمه های فنس توری چهار ضلعی بوده و چشمه های توری گابیون ها شش ضلعی است دو دو نقطه فنس گابیون ها مفتول آهنی در دو نقطه به هم تابیده شده است اما در فنس های توری تابیدگی و پیچیدگی سیم ها دیده نمی شود فنس های فلزی در صورت پارگی در هر نقطه سیم مفتول دچار فروپاشی بزرگ می شوند اما در گابیون ها مش سیم شش ضلعی بوده و به دلیل ساختار پیچ خورده خاص خود یک پارگی باعث پراکندگی کل تور نمی شود

قیمت حفاظ بانکی چگونه محاسبه میشود  ؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *