مقالات مرتبط با فلز

دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم

دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم
دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم

دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم (صرفا جهت مطالعه)

خم کاری ورق های فولادی به خصوص ورق آلومینیوم از جمله عملیاتی بوده که در صنعت فولاد بسیار حائز اهمیت است , خم کاری فلزات برای تولید قطعات در صنایع مهم اعم از ساختمان سازی , ساخت ماشین آلات و… صورت میگیرد ؛ متخصصین برای خم کاری ورق ها ؛ آنها را با توجه به جنس و متریالشان دسته بندی می کنند در خم کاری ورق های آلومینیوم از قالب های خاصی استفاده می شود همچنین دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم نیز شامل , دستگاه خم کن دستی , برقی و ماشین پرس خم کن است . طرح های روز حفاظ نرده استیل را از تکنو استیل بخواهید . برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • خم کاری ورق آلومینیوم و انواع روش های آن
  • دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم
  • بهترین دستگاه برای خم کاری آلومینیوم
  • مزایای خمکاری ورق آلومینیوم
  • نکته مهم درخمکاری ورق آلومینیوم

خم کاری ورق آلومینیوم و انواع روش های آن

یکی از رایج ترین عملیات ساخت ورق فلز , خم شدن است , خم کاری ورق آلومینیوم در واقع به فرآیند تغییر شکل ورق از طریق فشار شناخته می شود ؛ در این عملیات به کمک دستگاه های مخصوص از فشار استفاده شده و ورق هایی که تحت فشار قرار گرفته اند خم شده و زاویه دار می شوند برای خمکاری روق ها طبق ضخامت و دیگر خصوصیات از فشارهای مختلفی استفاده شده و در کل در بسیاری از سازه های آلومینیومی به ویژه در نمای آلومینیومی ساختمان ها  ورق آلومینیوم خم شده بسیار کاربرد دارد .

خمکاری با قالب V :

این روش برای زاویه دار کردن فلز آلومینیوم با گوشه ها 90 درجه کاربرد داشته و در این روس از دستگاه پانچ و قالب استفاده می شود , خمکاری کفی و سه نقطه ای , هوایی , حلقه زنی یا ضرب سکه ای زیر مجموعه های خمکاری V شکل است .

خمکاری با قالب U :

برای شکل دهی ورق در این روش از قالب سیلندر استفاده شده که با آن شکل U می دهد .

قالب چرخشی :

در این روش با قالب استوانه ای ورق را خم می کنند و شکل مورد نظر ارائه می شود .

خمکاری به روش رولی :

در این روش از رولی با جنس پلاستیک یا بورتان استفاده می شود تولید قطعات توسط این روش محصولی زاویه دار ساخته نمی شود بلکه برای قطعات ورق های حساس که قبلا رنگ شده اند استفاده می شود .

دستگاه خم کاری ورق آلومینیوم

دستگاه خم کن دستی آلومینیوم :

از جمله دستگاه خمکاری ورق آلومینیوم , دستگاه خم کن دستی است ؛ این نوع مناسب ورق های فلزی بوده که انحنای محدودی دارند و برای ورق های آلومینیومی با ضخامت حداکثر 6 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرند برای ورق هایی با ضخامت بیشتر نمی توان از این دستگاه استفاده کرد همچنین جدا از ورق های آلومینیوم برای ورق های آهنی با ضخامت حداکثر 3 میلیمتر و نیز ورق های برنجی با ضخامت 5 میلیمتر می توان از این دستگاه استفاده نمود .

تولید کننده پله استخری سالمندی

چگونه با دستگاه خم کن دستی آلومینیوم کار کنیم ؟

همانطور که گفته شد از این دستگاه برای خمکاری ورق های نازک با ضخامت 3 میلیمتر و با زاویه خم کم می توان استفاده کرد , برای کار با این دستگاه فک زیری ثابت قرار گرفته و فک رویی با پیچ و مهره متحرک است روی آن قرار دارد , ورق را بین دو فک بالایی ( فک متحرک ) و روئی ( فک ثابت ) قرار می دهیم , با استفاده از پیچ و مهره فک متحرک می توان ورق فلزی را محکم و ثابت سر جایش نگه داشت فک سوم قابلیت حرکت شعاعی را دارد و با حرکت محوری آن می توان ورق را خم کاری کرد .

دستگاه خم کن برقی آلومینیوم :

این ماشین در طول 1 متر تا 6 متر وجود دارد ؛ دستگاه خم کن برقی از لحاظ کارایی و سرعت از دستگاه خم کن دستی بهتر است به این دلیل که با نیروی موتور الکتریکی کار می کند و برای خمکاری ورق های فولادی با حداکثر 6 میلیمتر ضخامت استفاده می شود  , فک بالایی خم کن برقی از الکتروموتوری قوی که در سمت راست پایه قرار دارد نیرو میگیرد .

ماشین پرس خم کن :

یکی دیگر از دستگاه خمکاری ورق آلومینیوم و ورق های آهنی , فولادی و گالوانیزه دستگاه پرس خم کن است این دستگاه شامل قسمت های ثابتی به نام ماتریکس و قسمت متحرکی به نام سمبه است ورق فلزی روی ماتریکس قرار گرفته و با استفاده از صفحاتی و فشار قوی نیرویی به ورق وارد شده که موجب ایجاد خمکاری با اشکال هندسی متنوع روی ورق می شود .

بهترین دستگاه برای خم کاری آلومینیوم

بهترین دستگاه برای خمکاری آلومینیوم استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته است به کمک این دستگاه ها می توان خم های دقیق و استاندارد ایجاد کرد و شاهد فرم دهی مناسب و زیبایی ورق آلومینیوم شد .

مزایای خم کاری ورق های آلومینیوم

  • مقرون به صرفه بودن برای تولید سطح گسترده ای از قطعات
  • انعطاف پذیری بالاو سبکی محصولات تولید شده از ورق خم کاری شده
  • تسریع در تولید و ساخت و ساز قطعات با ورق خمکاری شده
  • دقت زیاد در قطعات تولید شده توسط ورق های خمکاری شده

نکته مهم در خمکاری ورق آلومینیوم

از جمله مهم ترین نکات در هنگام خدمات خم کاری ورق این است که شعاع خمش هر چه کمتر باشد احتمال بیشتری دارد که ترک بردارد در این میان استفاده از ورق آلومینیوم که آلیاژ آن سخت نباشد جدا بر داشتن ویژگی خم شدن می تواند به راحتی شکل پذیر شود برخی از آلیاژهای آلومینیوم در برابر دما و خم شدن بهتر و مناسب تر هستند .

ساخت و اجرای پله استیل ضد زنگ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *