مقالات مرتبط با فلز

نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟
نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

نبشی و سپری از مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساختمان سازی و صنایع مختلف محسوب می شود اینکه نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ می توان گفت نبشی یک پروفیل L شکل بوده که به دو صورت پرسی و فابریک تولید می شود این مقطع فولادی در سایزهای مختلف ساخته شده و برای اتصال پل به ستون , ساخت ستون و نیز ساخت خرپا مورد و.. استفاده قرار میگیرد سپری یک مقطع T شکل بوده که از دو قسمت به نام جان و بال ساخته شده و  لبه ای گرد و تیز دارد . تکنو استیل تولید کننده حفاظ  های استیل با طرح های روز حفاظ بانکی ، نرده راه پله و انواع سازه های استیل در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟
  • شباهت های نبشی و سپری چیست ؟

نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟

تفاوت  فرآیند تولید نبشی و سپری  :

اینکه نبشی و سپری چه تفاوت هایی با هم دارند ؟ می توان گفت که این دو از لحاظ فرآیند تولید با یکدیگر متفاوت هستند سپری به شکل فابریک تولید می شود با این حال ضخامت سپری می تواند در نحوه تولید آن تأثیر گذار باشد اما اکثرا سپری به صورت فابریک تولید می شود ولی نبشی از لحاظ فرآیند تولید متنوع تر است .

تفاوت شکل ظاهری نبشی و سپری :

وقتی گفته می شود که نبشی و سپری چه تفاوت هایی باهم دارند ؟ نمی توان این دو را از لحاظ شکل ظاهری یکی دانست , نبشی متشکل از دو مقطع عمود بر هم به شکل حرف L است اما سپری ساخته شده از یک مقطع عمود بر یک صفحه به شکل حرف T است .

تفاوت کاربرد نبشی و سپری :

سپری به شکل تکی کاربرد دارد اما نبشی به شکل تکی و دوبل مورد استفاده قرار میگیرد ؛ اگر نیاز به اتصال قوی تر باشد سپری ها کاربرد بیشتری دارند اما نکته جالب این است که با اتصال دو نبشی به هم می توان کار سپری را انجام داد .

اجرای درب استیل و حفاظ درب استیل

تفاوت ضخامت نبشی و سپری :

این دو مقطع فولادی از لحاظ ضخامت نیز با بکدیگر متفاوت هستند ؛ ضخامت نبشی بین 2 تا 5 میلیمتر است اما ضخامت سپری بین 9/ تا 2.5 میلیمتر می باشد .

تفاوت تنوع نبشی و سپری :

نبشی نسبت به سپری تنوع بیشتری دارد و به دو نوع بال مساوی و بال نامساوی تولید می شود .

تفاوت از لحاظ مشخصات فنی و استانداردها :

نبشی بال مساوی با حرف L یک عدد درج شده به عنوان مثال علامت L300 نشان دهنده پروفیل بال مساوی و سایز 300 میلیمتر است و نبشی بال نامساوی بال هایی نا برابر داشته و با درج سایز هر دو بال در کنار حرف L مشخص می شود به عنوان مثال L200*300 نشان دهنده پروفیل هایی در اندازه 300 و 200 میلیمتر است طول استاندارد نبشی های فابریک 6 و 12 متر است , سپری از بال و جان باریک و بلند ساخته می شود و شکل ظاهری آن به شبیه حرف T است برخی از استانداردهای سپری عبارتند از , DIN59051 , DIN 10055 و DIN 1022

شباهت های نبشی و سپری چیست ؟

  • نبشی و سپری در ساختمان سازی کاربرد دارند .
  • هر دو به عنوان اتصال دهنده استفاده می شوند .
  • قطعات خرد شده در هر دو محصول لقمه نام دارد .

معرفی مزایا و معایب نبشی و سپری

از جمله مزایای سپری این است که مقاومت و تحمل وزن بالایی دارد و این ویژگی موجب خمش پذیری کمتر آن نسبت به نبشی شده است که گاهی موجب ایجاد مشکلاتی در اتصالات می شود سطوح مایل بال ها از دیگر معایب سپری محسوب می شود امکان اتصال ساده و سریع نیز از دیگر ویژگی های نبشی به شمار می آید .

ساخت و اجرای پله استخری استیل
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *