مقالات مرتبط با فلز

قویترین آهنربا چیست ؟

قویترین آهنربا
قویترین آهنربا

قوی ترین آهنربا چیست ؟

آهنربا جسمی است که ایجاد کننده میدان مغناطیسی می باشد و برخی فلزات اعم از آهن و نیکل را جذب خود می کند هر آهنربا دو ناحیه به نام قطب دارد و این نواحی شدت میدان مغناطیسی آن بیشتر از دیگر نقاط می باشد نام یکی از قطب ها قطب شمال و دیگر قطب جنوب است , دو قطب ناهمنام همدیگر را جذب و دو قطب همنام همدیگر را دفع می کنند ؛ اهنربا ها به دو دسته تقسیم می شوند دسته اول نوع الکتریکی که برای ایجاد میدان مغناطیسی که به جریان الکتریکی خارجی نیازمند هستند و دسته دوم آهنرباهای دائمی بوده که برای ایجاد میدان مغناطیسی به توان خارجی نیاز ندارند ؛ آیا می دانید قوی ترین آهنربا چیست ؟ و چه کاربردی دارد ؟ تکنو استیل تولید کننده حفاظ های ضد زنگ و غیر مغناطیس در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • قوی ترین آهنربا چیست ؟
  • آهنربای نئودیمیم چه کاربردی دارد ؟
  • نکات مهم در استفاده از آهنربای نئودیمیم
  • انواع آهنربای نئودیمیم
  • مزایا و معایب آهنربای نئودیمیم
  • از کجا آهنربا بخرم ؟
تولید کننده حفاظ بانکی استیل ضد زنگ

 قوی ترین آهنربا چیست ؟

نئودیمیم یک عنصر شیمیایی با نماد شیمیایی Nd و عدد اتمی 60 می باشد ؛ این عنصر از سری لانتانیدها و یک عنصر خاکی کمیاب می باشد این فلز نقره ای سخت و کمی مالیبل بوده و سریعا در هوا و رطوبت لکه دار می شود نئودیمیم جزء عناصر کمیاب زمین بوده و بیشتر در کبالت , نیکل یا مس پیدا می شود و به شکل گسترده در پوسته زمین توزیع شده است امروزه مهم ترین کاربرد آن ساخت آلیاژی از آن همراه با خاک و بور می باشد که برای ساخت آهنرباهای بسیار قوی و دائمی استفاده می شود بنابراین قوی ترین آهنربا , آهنربای نئودیمیم می باشد که خاصیت مغناطیسی بسیار بالایی دارد .

 آهنربای نئودیمیم چه کاربردی دارند ؟

قوی ترین آهنربای دائمی آهنربای نئودیمیم است که به دلیل قدرت بالا کاربرد آن بسیار گسترده و متنوع می باشد ؛ از این آهنربا در ساخت ترانسفورماتورهای تولید برق در ساخت موتورهای الکتریکی , وسایل نقلیه هیبریدی در بخش های مختلف صنعت , توربین های بادی , برف پاک کن های جلو اتومبیل , دستگاه های اندازه گیری و…. استفاده می شود .

نکات مهم در استفاده از آهنربای نئودیمیم

  • آهنربای نئودیمیم قدرت بالایی دارد و نباید در نزدیکی دستگاه الکترونیکی مانند موبایل و لبتاب قرار گیرد زیرا موجب صدمه زدن به آن می شود .
  • هنگامی که دو آهنربا را به هم می چسبانید دقت کنید که انگشت دست بین آنها قرار نگیرد زیرا موجب آسیب پوست می شود .

انواع آهنربای نئودیمیم

آهنرباهای نئودیمیم در اشکال های مختلف استوانه ای , کروی , سکه ای , حلقه ای , نیم حلقه ای و مکعبی ساخته می شوند همچنین این نوع مگنت از لحاظ سایز و بسته به نوع کاربرد از چندین میلی متر تا چندین دسی متر تولید می شود .

مزایا و معایب آهنربای نئودیمیم

از مهم ترین مزایای قوی ترین آهنربا یا همان آهنربای نئودیمیم می توان به حداکثر عملکرد با کوچکترین ابعاد , امکان استفاده در شرایط بسیار سرد , مقاومت به خوردگی بهتر , مقاومت در برابر مغناطیسی زدایی , قابل استفاده تا دمای 176 درجه فارنهایت اشاره کرد , این نوع مگنت از معایبی نیز برخوردار است به عنوان مثال در دمای بالاتر از 150-180 درجه سانتی گراد قابل استفاده نیست , نوسانات قیمت عنصر Nd بر قیمت این محصول تأثیر زیادی دارد همچنین برای جلوگیری از خوردگی آهن موجود در آلیاژ نیاز به پوشش محافظ دارند .

از کجا آهنربا بخرم ؟

آهنربا را می توان به شکل آنلاین و یا از طریق سایت های اینترنتی خریداری نمود و یا اینکه از فروشگاه های سنتی در بازارهای فروش ابزار و یراق خریداری کرد .

تولید و نصب پله استیل ضد زنگ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *