مقالات مرتبط با فلز

لوله گازی چیست ؟

لوله گازی
لوله گازی

لوله گازی چیست ؟

در رابطه با صنعت گاز و گازرسانی داشتن تجهیزاتی مانند لوله گازی نقش مؤثری در فعالیت های اقتصادی کشور دارد در خصوص معرفی لوله های گازی باید گفت که این لوله هااز انواع لوله های بدون درز از جنس فولادی بوده که از ان در موارد مختلف از قبیل صنعت نفت و گاز استفاده می شود در ساخت این تجهیزات برخی استانداردها استفاده می گردد که موجب می شود تا استفاده از آن در شرایط هایی با دماهای بالا و پایین آسان باشد . تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده ضد زنگ استیل با طرح های روز حفاظ پنجره ، حفاظ راه پله ، حفاظ تراسل و بالکن و….. در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • لوله گازی و استاندارد آن
  • انواع لوله های گازی و اتصالات آن
  • بیشترین کاربردهای لوله های گازی
  • مزایا و معایب استفاده از لوله های گازی
  • راهنمای خرید بهترین لوله های گازی
  • معروف ترین کارخانه های تولید لوله های گازی

ساخت و نصب حفاظ بانکی درب و پنجره

لوله گازی و استاندارد آن

لوله گازی برای انتقال گاز از قسمت های مختلف کارخانه به دیگر قسمت ها مورد استفاده قرار میگیرد این لوله ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم هستند , با توجه به استانداردها , قط و ضخامت و وزن لوله می بایستی که بر اساس آن استاندارد تولید شود , لوله های گازی نیز بر اساس 2 استاندارد DIN-2441 و DIN2440 تولید می شوند

انواع لوله های گازی و اتصالات آن

لوله های گازی توکار :

این نوع نسبت به خوردگی , ضربه های ناگهانی و پوسیدگی  دیگر آسیب ها مقاومت بهتری داشته و در پروژه های وسیع از آنها استفاده می شود به عنوان مثال برای انتقال گاز از یک شهر به شهر دیگر یا انتقال گاز از پالایشگاه به نقطه ای دور از این نوع لوله گازی استفاده می شود .

لوله های گازی روکار :

قیمت لوله های روکار نسبت به نوع توار کمتر بوده و از آن برای انتقال گاز به مناطق دور استفاده نمی شود جنس این نوع در مقایسه با نوع توکار آسیب پذیر تر بوده و برای راه اندازی انشعاب ساختمان کاربرد دارند .

طراحی و ساخت و نصب پله استخری

انواع لوله های گازی از لحاظ جنس :

  • لوله های گازی فولادی که منعطف بوده و برای محیط هایی با رطوبت زیاد کاربرد دارد .
  • لوله های گازی که برای مناطق دور و در برخی شرایط استفاده می شود .
  • لوله های گازی پلی اتیلن که از این جنس بیشتر در شبکه های گازرسانی شهری استفاده می شود .
  • لوله های گازی برنجی

مهم ترین اتصالات لوله های گازی چیست ؟

مهم ترین اتصالات لوله های گازی شامل انواع درپوش , تبدیل برای کاهنده های غیر هم مرکز و هم مرکز , سه راهی هم سایز , سه راهی کاهش دهنده , زانویی با زاویه 45 درجه ,زانویی با زاویه 90 درجه ( LR ) , زانویی با زاویه 90 درجه ( SR ) , زانویی با زاویه 180 درجه ( LR ) و زانویی با زاویه 180 درجه مدل SR است .

بیشترین کاربردهای لوله های گازی

از جمله کاربردهای لوله گازی می توان به استفاده در پالایشگاه های نفتی , نیروگاه های تولید الکتریسیته , استفاده در سوله های صنعتی و کارخانه های بزرگ و کوچک , سامانه های هیدرولیک و هوای فشرده و نیز تمام سازه هایی که نیازمند تأسیسات گازی هستند اشاره نمود .

مزایا و معایب استفاده از لوله های گازی

اتصال آسان , انعطاف پذیری , طول عمر زیاد و مقاومت در برابر خوردگی از مهم ترین نقاط قوت این لوله ها محسوب می شود ع از رایج ترین مشکلاتی که در حین نصب لوله های گازی ممکن است ایجاد شود می توان به نشتی گاز , اتصال اشتباه لوله ها , آسیب دیدن لوله حین اتصال , خراب شدن دریچه های خاموش و زنگ زدگی لوله ها اشاره نمود .

راهنمای خرید بهترین لوله های گازی

به طور معمول انتخاب  نوع لوله متناسب با میزان فشار گاز و نیز اندازه لوله انتخابی متفاوت می باشد , لوله های گازی برای انتقال گاز از خطوط اصلی از لوله های فلزی با جنس کربن استیل استفاده شده و نیز در راه های شهری و روستایی انتقال گاز از انشعابات مصرفی لوله های پلی اتیلن بهترین انتخاب می باشد , هنگام خرید به برند لوله توجه کنید همچنین این تجهیزات بر استانداردهای جهانی تولید شده و استاندارد ملی نیز از فاکتورهای مهم در انتخاب ان محسوب می شوند , توجه به وزن , فشار گاز , نوع گاز , شرایط کاری لوله گاز و قیمت لوله از دیگر نکات مهم هنگام خرید این محصول است .

معروف ترین کارخانه های تولید لوله های گازی

از معروف ترین کارخانه ها و شرکت های تولید کننده لوله گازی می توان به شرکت لوله و پروفیل سپنتا , لوله سازی اهواز , کارخانه پروفیل ساوه , شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان و لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان اشاره کرد

قیمت هر متر پله استیل چنده  ؟
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *