مقالات مرتبط با فلز

طرز کار قیچی ورق بر

طرز کار قیچی ورق بر
طرز کار قیچی ورق بر

طرز کار دستگاه قیچی ورق بر

دستگاه قیچی ورق بر وسیله ای است که سرعت عمل بریدن ورق هایی که طول زیادی را دارند بیشتر می کند این دستگاه برای برش انواع ورق ها با ضخامت های مختلف استفاده می شود  در ساختار این دستگاه برای تأمین حرکت تیغه متحرک و سهولت حرکت ممکن است از مکانیزم لنگ یا فشار روغن استفاده شود ؛ مکانیزم این دستگاه کلا بدین صورت است که تیغه پایینی ثابت و به لبه میز قیچی سوار شده و تیغه بالایی به شکل عمود حرکت می کند در مقایسه با تیغه پایینی دارای زاویه ای از یک تا 6 درجه بوده که با عبور دادن آن از کنار تیغه پایینی برش کاری صورت میگیرد این دستگاه در دو نوع دستی یا ماشینی ساخته شده است در ادامه به طرزکار دستگاه قیچی ورق بر می پردازیم . تکنو استیل تولید کننده درب های استیل شما را با طرز کار قیچی ورق بر همراه میکند . با ما باشید با  :

  • طرز کار دستگاه قیچی ورق بر
  • اجزای دستگاه گیوتین
  • انواع دستگاه گیوتین
  • دستگاه گیوتین چه کاربردی دارد ؟
  • نکات مهم در استفاده از دستگاه گیوتین
  • قیمت دستگاه گیوتین

قیمت خرید درب استیل

طرزکار دستگاه قیچی ورق بر

طرز کار دستگاه قیچی ورق بر بدین شکل است که نخست دستگاه را روشن نموده و در ادامه با به راه انداختن الکتروموتور و با اعمال فشار بر روی پدال , کلاچ دستگاه شروع به کار می کند نیروی الکتروموتور توسط واسطه هایی به میل لنگ یا بادامک های قیچی انتقال یافته و بدین طریق حرکت دورانی دستگاه به حرکت عموی تبدیل می شود این عمل موجب چایین آمدن کشویی گیوتین شده و توسط تیغه پایینی قیچی که همواره ثابت است و بدنه دستگاه به میز محکم شده است به تدریج برشکاری صورت میگیرد ؛ عملکرد کلاچ این گیوتین مانند سیستم کلاچ اتومبیل است و هنگامی که روی پدا به صورت پشت سر هم فشار وارد شود به دلیل اینکه صفحه کلاچ آزاد نیست و نیرو به میل لنگ یا بادامک انتقال می یابد در هر رفت و برگشت کشویی قیچی برش را انجام می دهد اما در غیر این صورت و با کنترل کلاچ دستگاه هر بار که به پدال فشار وارد می شود برش کاری نیز صورت میگیرد .

اجزای دستگاه گیوتین

پس از پرداختن به طرز کار دستگاه قیچی ورق بر در ادامه به اجزای این دستگاه اشاره می کنیم .

بدنه قیچی :

کاربرد این قسمت مقاومت در برابر تنش های ایجاد شده به دلیل ضربات سنگین در برش کاری است .

موتور :

انتقال دادن قدرت در دستگاه قیچی ورق بر مهم ترین کارکرد موتور است .

کلاج قیچی :

کلاج مکانیزمی بوده که برای ارتباط یا قطع ارتباط دورانی استفاده می شود در برش این دستگاه با ورق از کلاج برای شروع دوران میل لنگ استفاده شده و در کل عامل ارتباط بین دنده محرک با چرخ طیار می باشد .

نگهدارنده ورق :

این قسمت از دستگاه ورق را بر روی میز ثابت نگه داشته و از جابه جایی ورق هنگام برش جلوگیری می کند .

تولید و نصب نرده استیل ضد زنگ

تیغه های قیچی :

تیغه های قیچی برای برش در ورق های فلزی کاربرد داشته و جنس آن از قولاد و کروم است به این دلیل که فشار زیاد به لبه ها وارد می شود و جنس محکم آن موجب می شود تا تیغه آسیب کمتری ببیند .

انواع دستگاه گیوتین

دستگاه گیوتین مکانیکی :

سیستم کلی گیوتین مکانیکی بدین شکل است که بریا برش نیروی اولیه ای نیاز دارد که توسط یک موتور گیربکسی ایجاد می شود بنابراین سرعت بیشتری در کار داشته و می توان توسط آن برش های ورق های فلزی با اندازه ضخامت 1 تا 6 میلیمتر با طول 1 متر تا 2 متر را انجام داد لازم به ذکر است که برش های ایجاد شده توسط یک دستگاه گیوتین مکانیکی در مقایسه با نوع هیدرولیکی این محصول از کیفیت کمتری برخوردار است  .

دستگاه گیوتین هیدرولیکی :

سیستم ساختاری دستگاه گیوتین هیدولیکی شش جک بدین شکل است که دو عدد جک برای برش در این دستگاه تعبیه شده که فک دستگاه را به پایین آورده و برش صورت میگیرد دو عدد جک دیگر نیز برای برگشت فک دستگاه به سوی بالا پس از عملیات برش تعبیه شده که انجام این روش توسط این چهار جک موجب می شود عملیات برش با سرعت بیشتر و حد اقل استهلاک صورت گیرد همچنین دو جک هیدرولیک بریا تنظیم فیلر دستگاه قرار داده شده به این دلیل که هنگامی که ضخامت تغییر می کند فیلر و زاویه هم باید تغییر کند .

دستگاه گیوتین چه کاربردی دارند ؟

ورق کاری یعنی عملیاتی که به فرم دادن فرق منتهی می شود این عملیات بسیار مختلف بوده که از جمله آن می توان عملیات برش کاری , کشش عمیق , خم کاری , عملیات اتصال و مونتاژ ورق ها و… را نام برد .برش انواع ورق های فلزی مانند ورق های روغنی و…. , برش به شکل مربع , برش زاویه دار و برش کرواتی از کاربرد این دستگاه می باشد .

نکات مهم در استفاده از دستگاه گیوتین

  • استفادهاز محافظ چشم و دستکش
  • رعایت اقدام امینیتی به منظور محفوظ شدن از بریدگی و پرتاب ناشی از براده
  • حرکت دادن تیغه ها تا روق بریده شود
  • تنظیم دستگاه با توجه به طول و زوایه برش
  • عدم ضربه زدن به دسته قیچی اهرمی

قیمت دستگاه گیوتین

دستگاه گیوتین با توجه به کارایی و نوع آنها قیمت های متفاوتی دارند بنابراین نمی توان هزینه ثابتی برای آنها عنوان کرد .

جدیدترین طرح های پله استیل
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *