استنلس استیل

روش تشخیص انواع استیل

روش تشخیص انواع استیل
روش تشخیص انواع استیل

روش تشخیص انواع استیل

استیل در واقع نوعی آلیاژ بوده که پایه آن را اهن تشکیل داده و کربن آن کمتر از دو درصد است که فولاد نامیده می شود , استنلس استیل که مهم ترین خاصیت ان ضد زنگ بودن است از آلیاژ های آهن با 11 درصد کروم ساخته شده که در برابر پوسیدگی مقاومت بالایی دارد این میزان از کروم و آهن هنگامی که در مجاورت هوا قرار میگیرد خود کروم اکسید شده و به عنوان لایه دوم و عایق از استیل رد برابر خوردگی محافظت می کند حال اگر عناصری مانند منکنز و نیکل را اضافه کنیم این مقاومت بیشتر می شود استنلس استیل در انواع آستنیتی , فریتی , مارتنزیتی و دوبلکس دسته بنید می شود آیا می دانید روش تشخیص انواع استیل کدام است و چگونه می توان آنها را از یکدیگر تفکیک کرد . تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده های استیل ضد زنگ با طرح های جدید حفاظ بانکی ، نرده راه پله ، درب استیل و…. انواع سازه های ضد زنگ در خدمت شماست . جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با  :

  • انواع ورق استیل و ویژگی های آنها
  • 2 روش مهم در تشخیص انواع استیل
  • تفاوت انواع استیل
  • سوالات رایج کاربران

طرح های جدید حفاظ بانکی استیل

انواع ورق استیل و ویژگی های آنها

  • استیل فریتیک با ویژگی مقاومت بالا در برابر آسیب های محیطی مانند ترک خوردگی
  • استیل آستنیتی با مقاومت بالا در برابر سایش و خورگی
  • ورق های آستنینی با مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • ورق های مارتنزیتی با خواص مغناطیسی بالاو دارای مقاومت بسیار بالا
  • ورق های دوبلکس

2 روش مهم در تشخیص انواع استیل

تشخیص استیل 204 از 316 :

روش تشخیص انواع استیل 304 و 316به دلیل شباهت های ظاهری که دارند بسیار سخت است از طرفی هر دوی این دو به عنوان استیل نگیر شناخته می شوند اما باید گفت سری 316 نگیر تر است یعنی در صورتی که آهنربای قوی داشته باشیم استیل 304 را جذب می کند اما سری 316 را جذب نمی کند .

تشخیص استیل از لحاظ مقاومت در برابر حرارت :

تفاوت دیگر مقاومت استیل در برابر حرارت می باشدبه طور معمول ورق های استیل بگیرکه به سری 400 مرتبط هستند پس از مدتی که در برابر حرارت مستقیم قرار بگیرند مقداری از کروم و کربن خود را از دست داده در برابر حرارت بالا تغییر رنگ می دهند و دچار پوسیدگی می شوند ؛ حرارت موجب تغییر ساختار بلوری این نوع استیل شده و می تواند موجب زنگ زدگی آنها شود اما ورق های سری 300 مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند .

درب و حفاظ درب استیل از کجا بخرم ؟

تفاوت انواع استیل

تفاوت استیل سری 304 از 316 :

گرید 304 و 316یکی از پر کاربردترین گرید ها در میان انواع گروه فولاد زنگ نزن می باشد در نحوه و روش تشخیص انواع استیل اشاره نمودیم در ادامه به تفاوت گریدهای استیل می پردازیم ؛ ورق استیل 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل می باشد ورق ها و قطعات ساخته شده از این گرید یک محصول ضد زنگ همه کاره , پر کاربرد و نسبتا کم هزینه هستند , این نوع دارای خواص دمای پایین بسیار عالی بوده و به سخت شدن با کار سرد به خوبی پاسخ می دهند .این نوع به نگیر معروف است قابلیت ماشین کاری مطلوب و خواص کششی مناسب از دیگر ویژگی های این گرید محسوب می شود . اما سری 316 دارای 16 درصد کروم , 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است مولیبدن موجب می شود تا سری 316 در برابر خوردگی به کلریدها اعم از آب دریا , نمک های یخ زا مقاوم شود این نوع در محیط های شیمیایی و اسیدی نیز مقاومت خوبی داشته و نسبت به سری 304 کیفیت و قیمت بیشتری نیز دارند این نوع دارای قابلیت برش کاری , جوش کاری و شکل پذیری خوب است این دو فولاد از لحاظ خاصیت مکانیکی , شیمیایی و فیزیکی نزدیک به هم هستند اما سری 316 به دلیل درصد بیشتر نیکل و مولیبدن مقاومت در برابر خوردگی بیشتر , خواص مکانیکی مطلوب تر و استحکام بیشتری در دماهای بالا دارد از این رو قیمت آن نیز بیشتر است .

تفاوت استیل 304 از 201 :

در تفاوت استیل  بد نیست که به دو گرید 304 و 201 نیز اشاره کنیم که بسیار شبیه هم بوده و خواص نزدیک به هم دارند ؛ با این حال این دو دارای تفاوت هایی بوده که انتخاب را برای خریداران راحت می کند به عنوان مثال میزان کربن استیل 201 کمتر از سری 304 بوده و سری 201 قیمت کمتری نیز دارد اما درصد منگنز سری 201 بالاتر از سری 304 است و این سری نسبت به استیل 304 دوام بیشتری دارد اما مقاومت به خوردگی استیل 304 بیشتر بوده و مناسب استفاده در محیط هایی با خورندگی بالاست .

ساوالات رایج کاربران

نحوه تشخیص استیل از تیتانیوم :

استیل تغییر رنگ نمی دهد اما تیتانیوم در تماس با مواد آرایشی یا مواد شوینده تغییر رنگ می دهد علت این تغییر نیز از بین رفتن لایه محافظ تیتانیوم بوده که پس از مدتی از بین می رود .

نحوه تشخیص استیل از آلومینیوم :

یکی از راه های تشخیص استیل از آلومینیوم استفاده از قطره ای شیمیایی به نام موریاتیک اسید است که برای تشخیص این فلز از یکدیگر کاربرد دارد .

نحوه تشخیص ظروف استیل اصل:

یکی از بهترین روش های تشخیص مربوط به استفاده از آهنرباست استیل به دو دسته نگیر و بگیر تقسیم می شود استیل هایی که جذب اهنربا می شون را بگیر و استیل هایی که جذب آهنربا نمی شوند را نگیر می گویند.

نحوه تشخیص استیل از طلا :

در روش تشخیص انواع استیل از طلا , اولین راهکار برای تشخیص استیل از طلا گاز گرفتن آن است طلای خود را با دندان گاز بگیرید اگر جنسی که گاز میگیرید بدلیجات ( استیل ) باشد جای دندان روی آن نمی ماند اما اگر طلا باشد جای دندان روی آن می ماند .

کد استیل نگیر :

استیل 316 دراستاندارد DIN آلمان با نام فولاد 1.4401 معروف بوده و نیز با مشخصه 12-2X5CrNiMo17- در میان فولاد ها شناخته می شود .

گالری نرده استیل زنگ نزن
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *