مقالات مرتبط با فلز

کویل ورق چیست ؟

کویل ورق
کویل ورق

کویل ورق چیست ؟

ورق فولادی از انواع ورق های فلزی بوده و محصول نورد مسطح هستند برای اینکه حجم کمتری را اشغال کنند و حمل و نقل آنها نیز آسان باشد به شکل سیم پیچانده می شوند ؛ این ورق ها در صنایع مختلف اعم از ساختمان سازی , لوازم خانگی و… کاربرد دارند ؛ کویل ورق فولادی نیز نوعی ورق فلزی بوده که به شکل رول پیچانده شده و عرض آن از ضخامت آن بزرگ تر است . تکنو استیل تولید کننده حفاظ نرده های استیل ضد زنگ با سازه های استیل 201 ، 304 و 316 در خدمت شماست .برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • کویل ورق چیست ؟
  • نحوه تولید کویل فولادی
  • انواع مختلف کویل فولادی
  • بیشترین کاربرد ورق کویل
  • دلایل محبویت کویل های فولادی
  • قیمت کویل های فولادی

طرح های جدید نرده استیل

کویل ورق چیست ؟

کویل پیچش های دایره ای شکل می باشند که برای به حد اکثر رساندن سطح ورق استیل با هدف سهولت در حمل و نقل , کاهش فضای اشغال شده و جلوگیری از لب پر شدن مورد استفاده قرار میگیرند ؛ کویل ورق فولادی نوعی ورق فلزی بوده که به صورت رول پیچانده می شود و عرض آن از ضخامت آن بزرگتر است .

نحوه تولید کویل فولادی

برای تولید کویل ورق فولادی , فولاد تولید شده به شکل تختال توسط غلتک تحت فرآیند تبدیل قرار میگیرد تختال ها به کویل های رول نشده تبدیل می شوند عرض این کویل ها متغیر بوده اما رایج ترین عرض آنها حدود 1000 تا 1250 میلیمتر است ؛ در ادامه این سازه توسط طیف وسیعی از تکنیک های ساخت مانند آهن بری که در ان کویل گسترده به تعداد زیادی از کلاف ها شکاف داده می شود پردازش شده و برش داده می شوند ؛ کویل های تولید شده در کارخانه نورد تا 45 تن وزن دارند . بیشترین کاربرد این سازه در صنعت خودرو سازی است .

انواع مختلف کویل فولادی

کویل نورد گرم :

این نوع شامل نورد فولاد بالاتر از دمای تبلور مجدد آن معمولا در حدود 1700 درجه فارنهایت می باشد ؛ لایه اکسید ایجاد شده با روش مکانیکی یا شیمیایی و یا ترکیبی از هر دو از بین می رود برای جلوگیری از خوردگی فلز می توان از روغن استفاده نمود .

طرح های روز درب استیل

کویل نورد سرد :

این نوع کویل توسط زدودن زنگ ورق نورد گرم , از طریق اسید شویی آن در محلول اسید ضعیف تولید می شود , در نهایت پس از شست و شو و عبور ورق , کویل نورد سرد تولید می شود , فولاد نورد سرد برخوردار از سطح صاف تر , دقت ابعاید بیشتر از لحاظ ضخامت , عرض و طول و استحکام بیشتر می باشد .ضخامت معمولی این کویل ها بین 0.15 – 3 میلیمتر و عرض انها بین 600- 2100 میلیمتر است .

کویل فولاد ضد زنگ :

کویل فولاد زنگ نزن دارای سطح روشن , سطح مات یا براق است و به عنوان صفحه استنلس استیل شناخته می شود وجود کروم در آن موجب مقاومت در برابر زنگ زدگی و افزود نیکل در ان موجب بهبود خواص مکانیکی اعم از چگالی آن , ظرفیت گرمایی و استحکام آن می شود .

خرید حفاظ بانکی ضد زنگ

کویل کربنی :

در کویل کربنی به جزء کربن تنها عناصر کمی از قیبل سیلیکون , منگنز , گوگرد و فسفر دارد به همین دلیل عنصر آلیاژی قابل توجی ندارد این نوع برای کاربردهای درجه دو مناسب بوده و هیچگونه تقاضای خاصی روی کیفیت سطح ندارند .

کویل گالوانیزه :

گالوانیزه نوعی پوشش روی خاص می باشد ؛ یک فرآیند ویژه عملیات حرارتی پوشش روی خالص را به یک پوشش آلیاژ روی – آهن تبدیل می کند و این محصول به عنوان گالوانیل شناخته می شود بیشتری مصرف این نوع کویل صنعت خودرو سازی و تولید مصالح بام می باشد .

بیشترین کاربرد ورق کویل

از ورق های کویل فولادی گلوانیزه در در صنایع خودرو , لوله , تفریح در فضای باز و کشاورزی و ساخت و ساز استفاده می شود ؛ ازکویل های نورد سرد برای ساخت مبل فلزی , قطعات خودرو , سخت افزار الکترونیک , لوازم خانگی , لامپ های روشنایی و ساخت و ساز استفاده می شود ؛ کاربرد کویل نورد گرم تولید لوازم جانبی خودرو , لوازم جانبی لوله , زیر ساخت های حمل و نقل , کشاورزی , تسمه های , قالب گیری و مصارف ساختمانی است .

دلایل محبوبیت کویل های فولادی

  • مستحکم بودن
  • قابل بازیافت بودن
  • دقت بالا
  • برخوردار از طیف وسیعی از ابعاد و ضخامت ها
  • تولید محصولاتی با روق نازک
  • شکل پذیری و جوش پذیری مطلوب و…

قیمت کویل های فولادی

ورق کویل فولادی در برندهای مختلف فولاد مبارکه , هفت الماس , فولاد غرب و… همچنین در ضخامت ها و ابعاد مختلف تولید می شود؛ بنابراین از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر متفاوت می باشند .

تولیدی حفاظ پنجره استیل
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *